Thursday 6 September 2012

Élménybeszámoló, visszatekintés 2.rész

És most nézzük a szellemi életemet.

A rendes felvételiről tehát lemondtam, hiszen irány a Dunántúl, ismerjünk meg új helyeket, kellenek az új kihívások.
Mindenképpen kiakartam tartani a növénytermesztő mérnöki szak mellett. Ez lehet, hogy újabb elfuserált döntés, de az enyém, tehát nekem kell együtt élnem vele.
A lehetséges helyek ahol van ilyen szak: Kaposvár, Mosonmagyaróvár, Gödöllő, Debrecen, Szarvas, Szeged, Keszthely.
Őszintén gondolkoztam egy kicsit Szarvason, hiszen akkor Dia közelében lehetnék, sokat és rendszeresen találkozhatnánk. De, ő már csak egy évet lesz ott, és túl közelinek éreztem Tiszakürthöz és Mezőtúrhoz képest is.
Tehát Dunántúl: A legjobban Mosonmagyaróvárhoz vonzódtam, mert oda volt a legjobb a közlekedés. Kaposvárt egyáltalán nem akartam, Keszthely meg olyan igenis nem is hely volt.
Eléggé bele is éltem magam óvárba, amikor szembesültem vele, hogy az ott felvett hallgatók száma még nem érte el a szükséges minimumot, ahhoz hogy biztosan elindítsák a szakomat. Belevetettem magam a kutatásba, és kiderült, hogy az egész országban az egyetlen hely ahol ez megtörtént Keszthely.
Tovább már nem volt kérdéses melyik lesz az egyetlen hely amit megjelölök pótfelvételin.
Így is nagyon izgultam, mert bármi megtörténhet, de azért reménykedtem. Még a kollégiumra is rákérdeztem, elküldtem a szükséges jelentkezést, és vártam félve de reménykedve.
Az egyik gyenge pontom az volt, hogy nem nagyon mertem beszélni senkinek erről az egészről.
Ezt odáig húztam, hogy anya csak aug. 31-én világosodott meg, hogy ezentúl itt akarok egyetemre járni.
Nem ragozva sokáig a dolgot, felvettek. De nem kaptam kollégiumot. Végig ezt kérdeztem, hogy mennyi esélyem van pótfelvételisként kolit kapni, és sehol nem voltak megmondani az igazat, hogy valójában semmi esélyem. Ezt is csak 31-én tudtam meg.
Persze most már majdnem egy héttel később elmondhatom, hogy van albérletem, van órarendem, és elvileg 11 csoporttársam (amiből csak 2 lány van).
Eléggé tartok a hétfőtől, hiszen akkor kezdődik a suli, és egyből angollal??!
Két lakótársam van, ők vasárnapig gólyatáborban vannak, aminek az a veszélye, hogy mi van ha találnak nálam sokkal szimpatikusabb lakótársat maguknak és majd szeretnék ha elmennék? Persze én nem fogok elmenni, mert már beköltöztem, és eléggé tetszik a lakás, de akkor is, ez betenne a lakótársi viszonynak.
Nem sok mindent tudok róluk, mert hirdetés és telefon útján találtuk a másikat. Én lakom az egy ágyas szobában, ők ketten pedig a kétágyasban. Az egyikőjük szőkés barna magas, vékony és elég szép, Dórának hívják és valami vízgazdalkódos vagy talajos szakja van. A másik festett vörös, molett alacsony, és nem túl szép, Hedvignek hívják és ménesgazda a szakiránya, van egy barátja aki Norvégiában dolgozik, és csak ritkán jár haza.
Az eddigi 1 napos benyomásom Keszthelyről elég pozitív, csak sokat kell gyalogolni, és a helyi buszok elég gyéren közlekednek. Apa lehet elhozza nekem 2 hét múlva a biciklim, amivel bár rossz tapasztalatom volt nem félek közlekedni. Már 3 hét után, amikor újra némi működés jelét mutatta a bal kezem felültem és kis távolságon mentem vele.
Már fel is fedeztem a városi könyvtárat és most onnan internetezem. Nincs annyira messze, és elég csendes szép hely.
Igyekszem minél jobban rávenni magam a tanulásra, és talán ebben a könyvtár is segítségemre lesz.
Az órarendem viszont kissé gyilkos. Állítólag a növénytan határozza meg lesz e diplomám és a kémia, hogy mikor. Ez elég hatásos fenyegetés :D.
Van közgazdaságtanom, Növénytan, Állattan, Kémia, Matematika, Informatika, Szociológia, Műszaki alapismeretek, Mezőgazdasági alapismeretek, Testnevelés, Idegen nyelv angol, Hetesi gyakorlat.
Hétfőtől csütörtökig reggel nyolctól délután hatig.
Azt nem tudom mikor megyek haza legközelebb, talán az őszi szünetben....
Most egyenlőre ennyit, és ha sikerül holnap időben felkelnem még folytatom :D.
Puszcsika!!!!!

No comments:

Post a Comment