Friday 15 March 2013

Ítéletidő, tél tavasz helyett

Hihetetlen mi megy most az országban.
Az idokep.hu oldala és a facebook oldala is a segítségért folyamodók és adók mentsvára lett. Rengetegen ragadtak az utakon, mindenféle felkészültségi csomag nélkül, miközben a megmentésükre kivezényelt katasztrófavédők és az azok megsegítésére indult erők is küzdenek az elemekkel, és nem állnak nyerésre.
Állítólag már a honvédséget is bevetik és lánctalpasokkal mentik a katasztrófavédőket.
Én ma csak egyszer voltam kinn hosszabb időre, amíg elvánszorogtam a legközelebb lévő boltba, de azt is megszenvedtem. Amikor 80-100 km/h szél hóval keveredve az arcodba vágódik, az nem csak kellemetlen, de egyenesen fáj. 13 óra körül történt mindez de még mindig érzékeny az arcom.
Azt olvastam, hogy szörnyű idő lesz, de erre ki gondolt volna? Zörögnek az ablakok, és recsegnek odakint a fák, nem csak kisebbek, hanem óriásiak is dőltek ki az utcára. Reggel, ha újra világos lesz, ki tudja milyen látvánnyal leszünk kénytelenek szembesülni. Ráadásul ez a kedves kis szél, még 1-2 napra hazánkban szeretne vendégeskedni, úgy hogy minden az ajtó küszöbön kívüli elfoglaltság ötlete is törölve van.
Az időképen olvastam, hogy minden szabadtéri állami ünnepséget töröltek szerencsére, bár azoknak részvétem, akik azzal szívtak, hogy minden díszítéses előkészületet megtettek a semmiért.
Ma néztem az RTL híradóját, ahol meglepve hallgattam, hogy minden időjárási szörnyűségről múlt időben beszéltek, muszáj volt nevetnem ezen, hiszen élő alanya vagyok, hogy a múlt időt leghamarabb majd hétfőn merném használni. Persze nekik csak olvasni kell, és láthatóan nagyobb hangsúlyt kapott a csodás pápaválasztás, amely nekem semmit nem jelent, de szerintem még a jelenlegi körülmények között is háttérbe kellett volna szorulnia, szerintem :).
A szél még jelen pillanatban is nagyon hangos, enyhén lebegnek a koli függönyei, és 4.21 óta vagyok fent, de azóta végig 80 km/h feletti értékeket láttam az időképen. Számszerűleg csak 8 cm hó esett idáig, de ahova nagyon bekotorta ott térdig is ér, sajnos ilyen katasztrófa területek a járdák a kerítések mentén.
Rossz hír még, hogy nem csak autósok és kamionok rekedtek a sötétség fogságába, de tömegközlekedési járművek is, mint a volán járatai vagy a vonatok. http://vonatinfo.mav-start.hu/ itt látható, hogy a térképen szereplő piros foltok a 60 percnél többet késő vonatok, és amikor már 335 perces késést is jelez, az egészen kriminális. Ennek oka, hogy a keleti országrészben az ónos eső a szél és a kidőlt fák együtt jókora károkat tettek az elektromos hálózat vezetékeiben, még itt Keszthelyen is voltak 5-10 perces áram kimaradások, mindig attól tartottam, hogy na ez most egy órákig tartó felvonás lesz. Ez eddig még nem következett be, ami kisebb csoda.
Szerintem az is baj, hogy a holnapi vagyis már mai ünnep nap miatt, rengeteg minden lesz zárva, így a kinn rekedt emberek kiszabadulásuk után se tudnak akárhol megállni inni és enni valóért. Ez most nagyon peches hétvégének tűnik.
Nálunk Apáék ma akarnak disznót vágni, kivi leszek mi lesz belőle, elhalasztják, vagy inkább amolyan csak azért is megcsináljuk idiotizmussal megkísértik a sorsukat.
Nekem a héten szerencsém volt, ha a csütörtöki programomat nem hozom előre keddre, és még haza is akartam volna menni, akkor talán most én se lennék ilyen nyugodt. De segítettek odafentről, vagy a megérzések, mert anya szólt, hogy inkább menjek egy hét múlva (ez hétfőn volt), a programomat pedig szintén hétfőn dumáltam meg, hogy inkább kedden legyen már, mert csütörtökig nem tudok várni :).
Nálam egyébként a vonatok is közlekednek, persze nem tudom mennyi késéssel, de itt van 100 méterre a sín, épp most is elhaladt rajta.
Szóval kitartás és részvétem a veszteglőknek, remélem az új nap hajnala, nekik is egy jobb nap kezdete lesz, és végre eljutnak a végállomásukra, és legközelebb hamarabb tájékozódnak az időjárási körülményekről 3-5 nappal előre, hiszen itt kicsiny hazánkban nem mennek olyan flottul a dolgok, mint ahogy a filmeken vagy más országokban tapasztalnánk.

No comments:

Post a Comment